pátek 12. července 2013

Láska voní tymiánem

..takhle přesně se jmenoval dívčí román, který jsem asi v 15ti četla. Nepamatuju si děj, ale pocit zůstal. Úplně jsem se viděla na místě hlavní hrdinky. Venkovem nepolíbená slečna objeví vůni tymiánu a lásku nejen ke koním. Za tu dobu se toho u mě moc nezměnilo - respekt ke koním zůstal, láska k tymiánu přetrvává.

O víkendu jsem sklidila celý keřík. Hned za čerstva vznikly tymiánové sušenky a tymiánový sirup na kašel.

Poznámka pod čarou: Ty sušenky jsou výborné!! Nic lepšího jsem za poslední dobu nejedla. Ta kombinace chutí. Mňam. (Konec ódy na sušenky).

Tymiánové sušenky

  • 3 a čtvrt hrnku polohrubé mouky (zkusila jsem půl na půl se špaldovou)
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 2 lžíce tymiánu (dala jsem víc)
  • čtvrt lžičky soli
  • 250 g másla
  • 1 a 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 2 lžíce nastrouhané citrónové kůry
  • 1 lžíce nastrouhaného zázvoru
  • 1 vejce 
  • 2 lžíce citronové šťávy
Smícháme tuhou část a tekutější část zvlášť. Potom dohromady. Těsto rozdělíme na dvě půlky, vyválíme na dva válce cca 3 cm průměr a dáme do potravinové fólie na cca 2 hodiny vychladit. Potom krájíme tenká kolečka, potřeme mlékem, pečeme cca 12 min. na 160 stupňů. (Udělala jsem válečky cca 5 cm, proto mám taková "kola od vozu").


Tymiánový sirup na kašel

  • 20 g tymiánu
  • 1/4 litru vody
  • 250 g cukru

Svaříme vodu s cukrem a necháme asi 20 min. na mírném ohni povařit. Vmícháme tymián a počkáme, dokud sirup nevychladne. Poté přecedíme přes plátýnko. Pokud je sirup moc tuhý, můžeme znovu nepatrně nahřát, aby šel lépe "cedit". Dávkujeme po lžičkách.



3 komentáře:

  1. Sušenky jsou vážně moc dobrý! Tymián mám taky, takže v neděli budu zřejmě večer péct :)

    OdpovědětVymazat
  2. Luci, tymiánu mám plnou zahrádku .... děkuju za recept .... Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Lucko, jelikož jsme v poslední dobu vážně sušenkami posedlé:o), určitě tvůj recept vyzkoušíme..a ještě jednou moc děkuju za potravní řetěze...Inka

    OdpovědětVymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...